Vraag en Antwoord
Bestellen
- Hoe plaats ik een bestelling?
- Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?
- Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
- Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?
- Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
- Kan ik een product bestellen die niet (meer) op jullie website staat?
Betalen
- Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
- Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?
- Hoe werkt betalen middels achteraf betalen (Afterpay)?
- Hoe werkt betalen middels creditcards?
Bezorgen
- Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
- Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd (Track & Trace)?
- Hoe zie ik of een product op voorraad is?
- Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?
- Wie levert mijn bestelling?
- Wat gebeurd er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
- Kan ik een bezorgafspraak maken?
Afhalen
- Waar is NicethingZ.nl gevestigd?
- Wat zijn de openingstijden van de winkel ?
- Kan ik ook pas betalen bij het afhalen?
- Ik twijfel nog tussen twee artikelen, kan ik bij jullie de artikelen ook bekijken?
Retourneren
- Kan ik mijn bestelling retourneren?
- Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
- Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
- Hoe stuur ik mijn artikelen retour?
- Hoe stuur ik een Bol.com bestelling retour?
- Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
- Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
- Waar kan ik een klacht uiten?
Garanties
Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?
Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de "In winkelwagen" button te klikken. Klik vervolgens op "Naar de kassa" om te gaan betalen. Vul je gegevens in en doorloop de stappen. Pas als je op de knop "Bestelling afrekenen" klikt is je bestelling definitief.
Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? (cadeau tip)
Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestelproces kun je tijdens het invoeren van je persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. De factuur zal naar het opgegeven e-mailadres worden gestuurd. De levering zal een pakbon bevatten waarop geen prijs staat.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Ja, dit is mogelijk. Klik hier voor onze adresgegevens.
Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?
Je ontvangt direct een bestelbevestiging. Indien je de order direct betaald ontvang je ook direct de factuur. De verzendbevestiging met track en trace ontvang je wanneer we je bestelling hebben meegegeven aan onze vervoerder.
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Wanneer je de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice.
Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?
Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website vermeld staat adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice.
Betalen
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
Afhankelijk van het gekozen land kan je betalen met de onderstaande betaalmethodes.
- iDeal: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Nederlandse bank.
- BanContact: Veilig betalen met internetbankieren via je eigen Belgische bank.
- PayPal: Veilig betalen met je PayPal account. Bij het afrekenen met PayPal kunt u tevens voor de optie Achteraf Betalen kiezen. Bij het afronden van uw aankoop betaalt PayPal de verkoper voor u en wordt het geld pas na 21 dagen van uw bankrekening afgeschreven.
- Achteraf betalen (Afterpay): Je ontvangt van Afterpay binnen enkele dagen de digitale acceptgiro.
- Creditcards: Veilig betalen met je Mastercard of Visa creditcard.
- VVV giftcard: Online of in de winkel betalen met je VVV of Iris cheque
Alle betalingen lopen via onze betaalprovider Pay.nl. Zo kunnen wij een veilige en snelle betaling garanderen.
Wordt de bestelling bij iedere betaalmogelijkheid even snel geleverd?
Alle bestellingen worden na betaling indien voorradig direct geleverd. Op werkdagen voor 17:00 besteld en betaald, volgende werkdag in huis.
Hoe werkt betalen middels achteraf betalen (Afterpay) ?
AfterPay voert voor NicethingZ.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen.
Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt Privacybeleid zoals omschreven in haar Privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.
U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de Afterpay website.
Hoe werkt betalen middels creditcards?
Je kiest in het bestelproces voor de creditcard provider waar je mee gewenst te betalen. Als extra voordeel zijn je creditcard bestellingen verzekerd (dit is afhankelijk van de voorwaarden bij de creditcard maatschappij). Wij accepteren Mastercard en Visacard
Bezorgen
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Onze verzendkosten, met standaard levering, zijn voor afleveradressen binnen Nederland 3,95 ( brievenbus ) of 4,95 per bestelling. Bestellingen boven de 49,95 worden gratis verzonden. Voor extra bezorgopties gelden toeslagen, deze staan duidelijk vermeld in de check-out. Aan verzendingen naar andere landen zijn onderstaande kosten verbonden, vanaf 100 euro is er altijd gratis verzending.
Land | Indicatie levertijd | Verzendkosten |
Nederland | 1 dag | 3,95 / 4,95 | Gratis vanaf 49,95 |
België | 1 dag | 4,95 | Gratis vanaf 49,95 |
Duitsland | 1-2 dagen | 6,95 | 50 -100,- / 3,95 | Gratis vanaf 100,- |
Denemarken | 1-2 dagen | 12,95 | 50 -100,- / 9,95 | Gratis vanaf 100,- |
Frankrijk | 3-4 dagen | 6,95 | 50 -100,- / 3,95 | Gratis vanaf 100,- |
Verenigd Koninkrijk | 3-4 dagen | 6,95 | 50 -100,- / 3,95 | Gratis vanaf 100,- |
Italië | 4-5 dagen | 6,95 | 50 -100,- / 3,95 | Gratis vanaf 100,- |
Spanje | 4-5 dagen | 6,95 | 50 -100,- / 3,95 | Gratis vanaf 100,- |
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Afhankelijk van de gekozen bezorgopties ontvang je je bestelling , in Nederland of Belgie binnen 1 dag na verzending. ( Op zaterdag en zondag verzenden wij niet. ) De Track & Trace ontvang je per e-mail op het moment dat je bestelling aankomt en gescand wordt op het eerste sorteercentrum van de vervoerder. Normaal gesproken is dat na 20:00 uur op werkdagen.
PostNL bezorgd op maandag t/m zaterdag.
Via de track and Trace link kan je zien wanneer je je pakket kan verwachten.
Hoe zie ik of een product op voorraad is?
De voorraad staat op de productpagina vermeld. Als het product niet op voorraad is of de levertijd is langer dan 1 werkdag dan is dit duidelijk aangegeven.
Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?
Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan je kunnen verzenden. Wil je een product liever eerder ontvangen, plaats dan twee afzonderlijke bestellingen.
Wie levert mijn bestelling?
Alle leveringen vinden plaats met PostNL . Zij bezorgen je bestelling overdag op het door jou aangegeven afleveradres. Het Track & Trace-nummer wordt pas actief en naar je gemaild als de vervoerder uw bestelling scant op het eerste sorteercentrum.
Wat gebeurd er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Wanneer een pakket niet bij u of de geadresseerde afgeleverd kan worden, wordt het bij de buren aangeboden. Als het pakket ook bij de buren niet afgeleverd kan worden, wordt het de volgende dag nog een keer aangeboden. De kans is dus aanwezig dat het kado dan een dag later wordt ontvangen door de geadresseerde.
Als de geadresseerde en de buren ook bij de tweede aanbieding niet thuis zijn, dan wordt er door de bezorger een bericht in uw brievenbus achtergelaten. Daarop staat bij welk postkantoor of servicepunt u of de geadresseerde het pakket kan ophalen. Hiervoor heeft u twee weken de tijd.
Tevens zijn er artikelen die als briefpost worden verzonden. Deze kunnen ten alle tijde bezorgd worden indien u een brievenbus van normale afmetingen bezit.
Kan ik een bezorgafspraak maken?
Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van de vervoerders. Wél kan u kiezen voor avondlevering tussen 18.00 en 22.00 uur.
We hebben vanaf 01-08-2020 ook de mogelijkheid om de bestelling af te laten leveren bij een pakketshop bij jou in de buurt!
Je klikt dan op de betaalpagina op 'Kies een ophaalpunt' (bij verzendmethode) en je krijgt een kaartje met de pakketshops rondom het door jou ingegeven adres. Klik op het plaatje van een pakketshop naar keuze en klik op 'Kies dit ophaalpunt'. De gegevens komen in het Afrekenscherm te staan en je kunt de bestelling verder afronden.
Let op: Het verzendadres blijft ongewijzigd op de bevestiging, maar op de verzendbon van de vervoerder zal het adres van het ophaalpunt staan! Uw bestelling gaat daar dan dus naartoe, niet naar het verzendadres.
Afhalen
Waar is NicethingZ.nl gevestigd?
Wij zijn gevestigd in Zaandam. Dit ligt naast Amsterdam. Ons exacte adres is:
Nice thingZ.nl
Zuiddijk 40
1501 CM Zaandam
Nederland
Wat zijn de openingstijden van de winkel ?
De openingstijden van de winkel vind je onder klantenservice.
Is het mogelijk om pas te betalen bij het afhalen?
Ja, dat is mogelijk. Bel onze winkel dan even. Wij leggen je bestelling klaar en wanneer je deze komt ophalen kan je contant betalen of Pinnen.
Ik twijfel nog tussen twee artikelen, kan ik bij jullie de artikelen ook eerst bekijken?
Wij hebben een winkel in Zaandam waar je de producten kan komen bekijken. Neem van te voren even contact op zodat we het artikel zéker in de winkel hebben.
Retourneren
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer je niet 100% tevreden bent over je aankoop dan kan je 30 dagen na de dag dat je je aankoop hebt ontvangen, de overeenkomst herroepen. Hierna heb je nog 14 dagen de tijd om jouw bestelling te retourneren. Graag de bestelling onbeschadigd en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking terugsturen. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Zijn er kosten aan het retourneren verbonden?
Nee, wij willen alleen tevreden klanten. Ben je dus niet tevreden over je aankoop dan zijn de de kosten voor het retourneren (zgn. retourneerkosten) voor onze rekening mits onze retour procedure gevolgd wordt.Wanneer je onze retourprocedure niet volgt en dus op eigen initiatief de bestelling terugstuurt, dan komen de kosten van retour voor uw eigen rekening.
Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
Je hebt bij ons een bedenktermijn van 30 dagen. Na jouw melding dat je van jouw koop afziet heb je nog 14 dagen om het product te retour te sturen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De bedenktermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde (niet de vervoerder) het product fysiek in bezit heeft gekregen. Om jouw herroepingsrecht uit te oefenen moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping (PDF INVOEGEN), maar je bent hiertoe niet verplicht. We hebben de voorkeur dat je onze retourprocedure volgt. Deze vindt je onder de vraag: "Hoe stuur ik mijn artikelen retour".
Hoe stuur ik mijn artikelen retour?
Via onderstaande link kan je een gratis retourlabel aanvragen: Klik hier om een gratis retourlabel aan te vragen. ( Het retouradres is : Nice thingZ - Retouren, Sluispolderweg 2-B, 1505 HK, Zaandam )
Je dient de verkregen factuur of pakbon mee te sturen met je retour. De factuur heb je ontvangen per e-mail, de pakbon is met de bestelling meegezonden.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons schriftelijk, per post, fax of e-mail op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van van het Europees modelformulier voor herroeping , maar bent hiertoe niet verplicht. Het invullen van dit formulier is makkelijker en sneller.. Indien je gebruik maakt van herroeping (binnen de 30 dagen) dien je daarna uiterlijk binnen 14 dagen het product toe te sturen.
Hoe stuur ik een Bol.com bestelling retour?
Login op je Bol.com account en meld daar je retour aan. Wij kunnen je retour niet verwerken wanneer deze niet via Bol.com is aangemeld. Meer informatie op Bol.com.
Je dient de verkregen factuur of pakbon mee te sturen met je retour. De factuur heb je ontvangen per e-mail, de pakbon is met de bestelling meegezonden.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wanneer je een product retour stuurt wordt deze binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer wij de retour hebben verwerkt. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele verzendkosten voor de heenzending zal zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontbinding teruggestort worden op je rekeningnummer. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort.
Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen wij voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening brengen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Neem contact op met de klantenservice, dan proberen wij je verder te helpen.
Waar kan ik een klacht uiten?
Neem dan contact op met de klantenservice. Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en service gerichtheid, wij willen dat u tevreden over ons bent. Daarom doen wij er alles aan om uw klacht naar tevredenheid af te handelen. Wij zien uw klacht als een uitdaging en aanleiding om onze communicatie en prestaties te verbeteren. U zal altijd een ontvangstbevestiging van uw klacht ontvangen en binnen maximaal 7 dagen zal u antwoord ontvangen op uw ingediende klacht. U kan uw klacht tevens indienen via een klachtenformulier op de website van Thuiswinkel.org (https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen). Uw klacht word dan naar de Stichting Thuiswinkel Waarborg en tevens naar NicethingZ.nl gestuurd. Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl) Of via het Europese online geschillenplatform (ODR) http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Garanties
Hoe lang is de garantieperiode?
We hanteren minimaal één jaar garantie op al je aankopen bij NicethingZ.nl !
Deze extra garantie geldt onverminderd de wettelijke rechten die je als consument hebt. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.De genoemde garantietermijnen op de productpagina’s betreft de fabrieksgarantie.